وبلاگicon
azərbaycan səsı|ندای آذربایجان

وبسايت خبري تحليلي نداي آذربايجان

آخرين مطالب
560 تن گیاهان دارویی-صنعتی از آذربایجان شرقی به کشورهای همجوار صادر شد

ندای آذربایجان - معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: در شش ماهه نخست امسال 560 تن محصولات گیاهان دارویی - صنعتی به کشورهای همجوار صادر شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل ' موسی یزدان پناه ' اظهار کرد: از جمله گونه های صادر شده ، کبر با نام علمی ( Caparis Spinosa ) و میوه نسترن وحشی با نام علمی( Rosa Canin ) می باشد.

وی ادامه داد: گیاه کبر بیشتر از شهرستان خداآفرین و میوه نسترن وحشی از شهرستانهای آذرشهر و میانه به کشورهایی همچون ترکیه و اوکراین صادر شده است.

یزدان پناه با اشاره به اینکه برای صدور مجوز صادرات نیاز به اخذ بهره مالکانه برای دولت است، اضافه کرد: 15درصد از درآمد حاصل از این صادرات به حساب خزانه دولت واریز می شود.

وی افزود: کبر گیاهی است که درارتفاعات بالای دو هزار و 500 متر از سطح دریا رشد می کند و از جمله خواص آن می توان به آرام بخش بودن و نرم کنندگی در رفع سرفه و کاهش حملات آسم اشاره کرد.

یزدان پناه ادامه داد: میوه نسترن وحشی نیز به دلیل مقادیر فراوان ویتامین C بسیار مورد توجه طب سنتی است و از جمله فواید مهم این گیاه را در درمان فشار خون و قند خون و ورم کلیه بر شمرد.


ندای آذربایجان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

|+| نوشته شده توسط سولدوزلو در یک شنبه 11 آبان 1393برچسب:, و ساعت